Handelsbetingelser for SKOTTEBORGLIVING.DK

1. Almindelige betingelsers formål og rækkevidde

Ved at foretage en bestilling via vores hjemmeside, accepterer du følgende salgsbetingelser.


2. Bestilling

  1. Efter din bekræftelse af bestillingen, vil du modtage en e-mail med en ordrebekræftelse, hvoraf fremgår dit ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse, oversigt over de bestilte varer og en forventet afsendelsesdato.

  2. Du opfordres til at gennemgå bekræftelsen og meddele sælger, såfremt ordrebekræftelsen efter din opfattelse ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Du opfordres til at gemme og evt. udskrive ordrebekræftelsen.

  3. Du er ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede oplysninger om dig er korrekte, idet sælger ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

  4. Der tages i alle aftaler indgået med os, forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer, tastefejl samt force majeure. Således forbeholder vi os retten til helt eller delvist at annullere en aftale, hvis ovenstående forekommer

  5. Ligeledes forbeholder vi os retten til at annullere en bestilling, såfremt vi har mistanke om betalingskortsvindel.

  6. Såfremt vi ikke kan effektuere din bestilling, vil du kunne forvente at modtage besked indenfor den følgende hverdag eller straks når en medarbejder har konstateret, at vi ikke kan effektuere bestillingen.

3. Betaling

  1. Betaling for bestilte varer kan ske online via vores hjemmeside ved brug af Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard, Maestro card, JCB og American Express og MobilePay. Der tages ikke gebyr ved betaling på skotteborgliving.dk.

  2. De kontooplysninger du indtaster ved bestilling via vores hjemmeside, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.

  3. Du kan være helt tryg ved, at benytte kreditkort til køb hos skotteborgliving.dk. Vores betalingsudbyder er godkendt af de danske pengeinstitutter og banker gennem NETS.

  4. Vi vil hæve betalingen fra dit betalingskort i forbindelse med afsendelse af din ordre (se også pkt.2.1.)


4. Levering

Leveringsomkostninger dkk. 399,00 dækker levering til kantsten ved køb af møbler indenfor Danmarks grænser, dog excl. Færøerne, Grønland. Ved levering af møbler, større produkter samt skrøbelige produkter forbeholder vi os ret til, at sende med fragtmand. Vi betaler selvfølgelig en evt. merudgift. Levering vil altid være til kantsten, hvis anden levering ønskes eller levering er til ikke brofaste øer, vil vores kundeservice kontakte dig for at aftale nærmere omkring pris og levering.

  1. Vi bestræber os på levering indenfor 1-5 hverdage, når varen er på lager. Vi benytter os af forskellige fragtfirmaer.

  2. Enhver ordre afsendt fra os, vil blive afsendt som pakke. Ved bestilling på vores webshop kan du selv bestemme, om du vil have leveret pakken til din dør med omdeling, eller til afhentning hos valgfrit posthus eller pakkeboks. Ved bestilling af større møbler og lign. vil det være levering til kantsten, der er gældende.

  3. Det er muligt at få pakket din vare smukt ind (dog med undtagelse af møbler og større ting).


5. Priser

  1. Alle vores angivne priser, er inklusive 25 % moms og i danske kroner hvor intet andet er nævnt. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, dog excl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for trykfejl, afgifts-og valuta ændringer.

  2. Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan forekomme prisændringer fra dag til dag.

  3. Visse rabatter kan ikke kombineres.


6. Reklamation & garanti

  1. Når du handler med os, har du iht. købeloven 24 måneders reklamationsret. Du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af situationen

  2. Der skal dog reklameres med det samme, at du har opdaget manglen ved varen. Ring til vores kundeservice på tlf. 97220590 hvis du opdager en fejl eller mangel ved varen på leveringstidspunktet, reklamation gælder ikke fejl og skader, herunder slidtage, opstået som følge af forkert brug i strid med bruger-/vedligeholdelsesvejledning, eller at varen efter kundens modtagelse påføres skader.

  3. Bemærk, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke retur til os indtil vi har modtaget denne. Husk derfor, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og at du gemmer kvitteringen for afsendelsen til evt. reference.

  4. Du opfordres til at gennemgå og undersøge varen umiddelbart efter modtagelsen, herunder kontrollere om varen er beskadiget og at den svarer til den bestilte vare.


7. Forbehold for ændringer

  1. Vi forbeholder os retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for handel med os. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

  2. Handelsbetingelser er senest opdateret 31. maj 2022

  3. Har du spørgsmål til betingelserne, kontakt os da på tlf. 97220590 eller på info@skotteborg.dk

8. Returnering

Returnering kan ske ved, at returnere varen til os senest 14 dage efter modtagelse af varen og i ubrudt og ubeskadiget emballage.

  1. Send varen retur som pakke, da det så er muligt at spore denne. Vi anbefaler, at varen returneres med GLS eller lignende kurerfirma, så varen kan spores, det er jeres ansvar til varen er modtaget hos os  – se nedennævnte returadresse.

  2. Når vi har modtaget varen retur, vil en af vores medarbejdere undersøge om alt er til stede og at produktet fremstår i sin originale stand.

Returomkostningerne afholdes af kunden selv.

Returadresse:

SkotteBorg
Merkurvej 1D, st. 107

herningCentret, 7400, herning

email: info@skotteborg.dk tel: 97 22 05 90 

 9. Klagemuligheder

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Mæglingsteamet vil forsøge, at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr og højest 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.